[suikerfeest deel 3] Promoot Nederland beter in o.a. de Golfregio, Indonesië, Maleisië en Singapore en vier 'Eid ul-Fitr' mee
- Food-en-retail
- 17 jul 2015 @ 18:31
- Link
-
Abdelaziz Aouragh
Islamic Branding expert
PURESAFY - TrendsEvenementWinkelen
- 17 jul 2015 @ 18:31
- Abdelaziz Aouragh
Puur vanuit een marketingperspectief heeft MarketingTribune in samenwerking met bureau Pure Safy Branding een Suikerfeest-special georganiseerd. In vorm van drie artikelen door expert Abdelaziz Aouragh. We zien dat de trend van inspelen op het Suikerfeest (nog) niet is opgemerkt door marketeers. Terwijl er door in te haken een grote onontgonnen doelgroep te bereiken is. Wij hopen dat jullie door deze special meer inzicht zullen krijgen in wat de mogelijkheden zijn om deze doelgroep voor jullie te winnen. Deel 3 (slot): party time. En: we lopen achter op Londen.
Londen, Parijs, Milaan, Geneve, Berlijn. Wat hebben deze steden met elkaar gemeen? Zij weten wat de Ramadan Rush is. Vooral London is de hotspot voor dit jaarlijks terugkerend fenomeen. Tijdens de Ramadan en net voor het Eid ul-Fitr (Suikerfeest) vliegen toeristen vanuit de Golfstaten naar deze plaatsen om onder andere hun fashion inkopen te doen. Een aantal cijfers aangaande de Ramadan Rush in London:
Niet alleen komen ze in grote groepen, velen onder hen laten hun auto's mee overvliegen: Bentley ‘s, Ferrari ‘s, Lamborghini's enzovoort. London ziet elk jaar een zeer grote groei in shopping-aankopen variërend van 20% tot wel 70% groei. De moslimconsument geeft ongeveer 15 keer meer uit aan shopping dan de doorsnee luxe-shopper in London per transactie! Dat komt op ongeveer 2.000 Pond Sterling per transactie. De totale inkomsten tijdens deze relatief korte periode dat deze consumenten er zijn, is meer dan 200 miljoen Pond Sterling.
Waarom staat Amsterdam of Nederland hier niet tussen? Antwoord: de Nederlandse toeristische sector en retail zijn hier niet van op de hoogte. En Nederland wordt niet gepromoot voor dit 'event' in de Golfregio. Terwijl Nederland een interessante bestemming is. Dit wordt bevestigd door de ambassadeur van de Emiraten in Nederland. Deze zien elk jaar een toename vanuit de Emiraten naar Nederland. Alleen vroeg hij zich wel af waarom alle toeristische plattengronden bijna in alle talen verkrijgbaar zijn behalve het Arabisch. Dit zijn enkele voorbeelden, van het niet weten hoe je deze doelgroep kunt aanspreken.
Global Blue - een wereldwijde speler van tax refund services - geeft aan dat er in hun gegevens een toename is aan shoppers uit de Golfstaten. Zij zien ten aanzien van de eerste helft van 2014 dat de eerste helft van 2015 een groei van bijna 74% aan tax free bestedingen. Dus wanneer je denkt - omdat ze zich volledig bedekken - dat zij geen interesse hebben in fashion, dan heb je het volledig mis. Meer dan 60% van hun totale uitgaven is bestemd voor fashion.
We lopen achter op Londen
Dat we achterlopen op Londen, dat mag duidelijk zijn. Ik zie een buitenkans. Gezien de enorme groei uit andere landen met overgroot deel moslims zoals Indonesië, Maleisië en Singapore. Volgens het NTBC – het bureau dat verantwoordelijk is voor de promotie van Nederland – hebben de laatst genoemde landen een groot groeipotentieel en vertegenwoordigen zij een grote waarde. Partijen zoals Global Blue en het NBTC pleiten ervoor dat het zaak is om ervoor te zorgen dat het Nederlands bedrijfsleven vooral meer met elkaar gaat samenwerken. Gezien de uitstekende en compacte ligging van Nederland moeten meer mensen uit de moslimdoelgroep te bereiken zijn op het juiste moment. De 'grote' afstanden die wij gewend zijn in Nederland af te leggen tussen winkelgebieden, zijn voor deze toeristen bovendien 'a walk in the park'.
Abdelaziz Aouragh
Op grote aankopen rond de Ramadan en het Suikerfeest wordt al flink ingespeeld in het buitenland
Lees hier meer van de auteur over de Ramadan Rush
-
Abdelaziz Aouragh
- Werkt bij: PURESAFY
- Functie: Islamic Branding expert
- Website:http://www.puresafybranding.com
- Profiel »
- Londen
- Mekka
- Global Blue
- Indonesië
- moslim
- Parijs
- Singapore
- Maleisië
- groeipotentieel
- islamic branding
- buitenkans
- EID
- ramadan
- moslims
- Golfregio
- Suikerfeest
- promotie
- inhaken
- Abdelaziz Aouragh
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- 187 AH to gos vieren verjaardag15-11-2024
- Kerst 2024: De zusjes van John Lewis15-11-2024
- Dr. Oetker bakt voor Stichting... 15-11-2024
- CMO in het diepe: Bram van IJsel... 14-11-2024
- Blokker failliet verklaard door... 13-11-2024
- Lidl lanceert een met Coca-Cola... 13-11-2024